Dag 7 Waterval, de berg op en natuur

15 juli 2015 - Banff, Canada

Vandaag staat een dagje van de natuur genieten op het programma. Eerst even rustig ontbijten en dan naar de waterval in Banff. Op 10 minuten rijden van ons resort, vind je deze prachtige waterval. Wat een sensatie, echt super om te zien.

Vervolgens gaan we door naar de kabelbaan. Voor mij weer een uitdaging qua hoogte (met parachutespringen zie je geen diepte dus heb je geen last van hoogtevrees). We hebben onze eigen cabine en binnen 10 minuten ben je boven. Ik heb gelukkig nergens last van en kan genieten van het uitzicht. Boven volgen we een houten brug die naar verschillende uitkijkpunten leidt. Wow, echt adembenemend uitzicht. Je kijkt volledig over Banff en kan 360 graden om je heen kijken. Gelukkig hebben we een trui of jas aan, want het is hier goed fris.

Als we alles in ons opgenomen hebben, gaan we weer naar beneden en naar het resort. We lunchen thuis en daarna gaan we lopend de bergen in. We hebben een mountainbike trail gezien en die gaan we aflopen. Het is goed steil naar beneden, maar zo gaaf om te doen. Onderweg gelukkig geen beren tegengekomen, en we lopen door naar downtown om te shoppen. Uiteindelijk niet veel gezien dus de heren halen een ijsje, vervolgens met de bus terug.

Mike mag vandaag het restaurant kiezen dus we eindigen bij de Mac. Hier ben je snel klaar met eten dus terug naar huis en lekker naar het zwembad en het bubbelbad. Genieten van de laatste zonnestralen en weer een dag om nooit te vergeten.

1. Mathilda Schluter:
    17 juli 2015
    Stoer van je dat je tóch de kabelbaan bent ingegaan. Je stoerheid is beloond met het mooie uitzicht!
    Had je wel berenspray bij je, voor als je evt. beren tegen zou komen? :)
    Leuk je te kunnen volgen zo....