Dag 22 Victoria in al haar glorie

30 juli 2015 - Victoria, Canada

Prima geslapen en rustig ontbeten op de kamer. Vandaag gaan we een dag Victoria bekijken. We stappen rond half 10 op een cabrio bus, daar is het heerlijk weer voor. De toer duurt 90 minuten en brengt ons van historische gebouwen, naar een mega cruiseschip in de oceaan, tot aan prachtige uitzichten en een kinderboerderij.

We komen ook door een villawijk, daar is Wassenaar zelfs nederig bij. Wat een huizen, maar vooral het uitzicht wat ze hebben. Bij helder weer kun je zelfs U.S.A. zien liggen. In de villawijk staat zelfs een hert op zijn gemak in een voortuin te grazen.

We besluiten na 1,5 ronde uit te stappen bij de kinderboerderij en kijken rustig rond. Vooral de alpaca's spreken mij aan, wat een schattige beesten om te zien, nog even de baby geitjes aaien en dan gaan we terug naar de stad lopen.

Inmiddels hebben we wel trek gekregen dus halen we een broodje bij Subway. Vervolgens lopen we door, het is goed heet in de stad geworden. We komen nog langs wat historische gebouwen en gaan wat winkels in. Vooral de shop met de grootste collectie All Stars en Van's spreken mij wel aan, maar ik vind toch geen nieuwe schoenen, pfff dit is uniek!

Om 2 uur zijn we terug in het hotel, eerst even afkoelen en wat drinken. Het plan was om te gaan zwemmen, maar helaas is het zwembad even dicht voor onderhoud. Een uurtje relaxen op de kamer en dan opnieuw de stad in. Deze keer met een antieke bus. We doen nogmaals de hele toer om alles goed te kunnen bekijken.

Vanaf de laatste stop lopen we de stad door. We kopen nog een t-shirt voor Mike, en truien voor Ruud en mij. Vanavond eten we bij Burger King, voor mij de eerste en laatste keer, echt niet te eten.

Dan terug naar het hotel, de mannen gaan nog even zwemmen. Ik ga lekker uitgebreid in een heet bad liggen, heerlijk! Om 20 uur gaan we naar beneden waar Mike wordt voorgelezen en melk met koekjes krijgt. Ondertussen geniet ik van een drankje in de bar en American Football, leuke sport om naar te kijken.

Weer een dag met veel indrukken voorbij gevlogen. Morgen naar Vancouver, onze laatste bestemming op deze reis.