Dag 25 Laatste dag Vancouver

2 augustus 2015 - Vancouver, Canada

Vandaag vroeg de deur uit, naar de haven. Om half 10 hebben we een rondvlucht met een watervliegtuig gepland. We zitten met 12 mensen in het vliegtuigje, Mike en ik zitten heerlijk achterin waar we alles goed kunnen zien.

De vlucht is ongeveer 45 minuten, aparte ervaring om zo vanaf het water op te stijgen. We vliegen eerst boven de haven waar we de enorme cruiseschepen goed kunnen zien liggen. De Holland Amerika line ligt er ook, wat een gigantisch schip is dat zeg.

Vervolgens vliegen we over de stad, nu kunnen we zien hoe groot Vancouver is. Daarna draait de piloot door om over en tussen de bergen te vliegen, dat is ff andere koek. We voelen aardig wat turbulentie tussen de bergtoppen en af en toe schud het vliegtuig flink heen en weer. De vlucht is eigenlijk heel snel voorbij en we hebben veel mooie foto's kunnen maken. Wat een natuur, zo rauw en puur!

Even terug naar het hotel om spullen te pakken en een bakkie te doen. Dan gaan we lopend naar gastown om de steamclock te zien. Precies om 12 uur komen we daar aan lopen en kunnen we deze bijzondere klok in actie zien.

Nog even wat souvenirs shoppen en dan is het tijd om te lunchen. Tussendoor alvast online inchecken voor onze vlucht morgen. Daarna ga ik met Mike naar het zwembad. De zon schijnt weer volop dus heerlijk genieten van het zwembad, de hot tub en van de zon op een ligbedje. Hier hebben we het wel een paar uur uitgehouden.

Vanavond eten we weer in de Cactus Club, wederom prima gegeten en lekker buiten op het terras gezeten. We zien zoveel verschillende mensen terug komen van de Gaypride, dat het niet veel uitmaakt dat we deze zelf niet gezien hebben.  Nog even een ijsje halen en dan terug naar het hotel.

De koffers en tassen moeten worden ingepakt, helaas komt er nu een einde aan onze geweldige vakantie. Nog een nacht slapen en dan op naar het vliegveld.

1. Mathilda Schluter:
    3 augustus 2015
    Mooie foto's zeg vanuit de lucht!
    Jammer....aan al het mooie komt een eind, zo ook aan jullie vakantie. Bedankt voor je weblog...ik heb genoten en stiekem ook een beetje vakantie gehad zo ;)
    Een hele goede reis terug!!
  2. Ingrid:
    3 augustus 2015
    Wat een mooie trip hebben jullie gehad en wat een leuke en mooie foto's. Ik vond het leuk om je blog te kunnen lezen en ben benieuwd naar je verhalen over jullie trip. Alvast een hele goede terugreis en tot woensdag.