Dag 20 Ucluelet vanaf de oceaan

28 juli 2015 - Ucluelet, Canada

Vanmorgen vroeg opgestaan en boodschappen voor het ontbijt gehaald. Daarna naar Jamies gereden, een bedrijf wat whale watching tours organiseert. We hebben geluk en kunnen om 10 uur mee op de boot.

Snel naar ons appartement en ontbijten. Dan vol verwachting terug naar de haven om aan boord te gaan van het schip. Er kunnen 46 passagiers mee en het schip is aardig vol. De kapitein legt uit dat je op zee goed moet kijken of je het water spuiten van een walvis ziet, ehh ja nooit gezien dus geen idee wat te verwachten. Zodra we varen, zien we al snel een adelaar in de bomen. Ook de kans dat we beren aan de rand van het bos zien, is aanwezig dus goed blijven kijken.

Na een half uurtje varen komen we bij een aantal rotsen waar de zeeleeuwen liggen te relaxen, echt gaaf. Gelijk daarna zien we een zeeotter die op zijn rug ligt te dobberen.

We varen door langs een groepje eilanden en dan zwemt er een zeehond naast de boot, hij of zij geeft een leuk showtje weg hoe je boven het water kunt springen. Inmiddels heeft onze kapitein 2 walvissen ontdekt en stuurt het schip die kant op. Het duurt even maar dan zien we idd de water spuiten.

Vervolgens zien we een groep van 5 a 6 walvissen zwemmen, niet te beschrijven wat er dan door je heen gaat, wow dit is echt gaaf!!

Het schip wordt stil gelegd en we dobberen zo'n half uurtje in de buurt van de walvissen. Het is moeilijk ze te fotograferen, maar af en toe een staart op de foto krijgen, lukt wel.

Dan is het helaas tijd om terug te varen, we zijn in totaal zo'n 5 uur op zee geweest. Een unieke ervaring die we hebben mogen meemaken.

We sluiten deze fantastische dag af met een bbq op de veranda, samen met een aantal andere bewoners grillen we het vlees en genieten buiten van het eten en de zonsondergang.

1. Ingrid:
    29 juli 2015
    Heerlijk om te zien hoe jullie genieten en wat een heerlijke reis hebben jullie toch. Maar wat gaat het snel hé?! Nog even lekker blijven genieten van elkaar en van het mooie Canada en vooral blijven bloggen want het is zo leuk om alles te lezen!
  2. Mathilda Schluter:
    29 juli 2015
    Wat een onwijs gave dag hebben jullie weer gehad; net als de andere dagen! Bijzonder om die walvissen te zien...die zwemmen hier niet in de Noordzee ;)
    Veel plezier verder!