Dag 19 Door naar Ucluelet

27 juli 2015 - Ucluelet, Canada

Ontwaken met een prachtige zonsopkomst, wat wil je nog meer. Vandaag moeten we deze mooie plek weer verlaten en rijden we naar Ucluelet. Een rit van ruim 3 uur, inmiddels hebben we ruim 2000 km gereden.

Ook deze route is weer een genot in de natuur. Halverwege rijden we door Cathedral Grove, een bijna sprookjesachtig bos met bomen van 2 meter in diameter. Heel bijzonder om te zien.

Rond 13 uur arriveren we bij ons volgende resort, vlak daarvoor zien we nog een hertje lopen langs de weg. Blijft een kick om al die dieren zo los in de natuur te zien. Onze kamer is pas om 16 uur klaar dus op advies van de medewerkster rijden we naar de vuurtoren. Hier kun je de Wildpacific trail lopen. Ongeveer 2,5 km door het bos en langs de oceaan.

Heel erg mooi en een aparte combinatie van bos en zee. We picknicken daar in het zonnetje met uitzicht op de oceaan. Ruud en Mike klimmen over de rotsen naar beneden. Ik zit rustig op een bankje en krijg gezelschap van een oude man die hier jaren heeft gewoond. Hij vertelt heel veel over Ucluelet, de oceaan en in welk restaurant ik echt moet gaan eten. Al met al een gesprek van ruim drie kwartier, heerlijk die vriendelijkheid.

Onze kamer blijkt een ruim appartement in het bos aan een baai te zijn met een ruime huiskamer, een groot balkon, 2 slaapkamers en 2 badkamers, wat een luxe weer! We eten vanavond in een oud schip wat nu als restaurant dient. Genoten van de zalm.

's Avonds lekker relaxen in de huiskamer en nagenieten van de dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl