Dag 6, Emerald Lake en Lake Louise

14 juli 2015 - Banff National Park, Canada

Vanmorgen weer vroeg wakker en ontbeten. Vandaag doen we een dagje meren bekijken.

We rijden als eerste naar Field om naar Emerald Lake te gaan. De rit ernaar toe is echt geweldig, wat een prachtige en ongerepte natuur. Na ongeveer 1.5 uur rijden, komen we aan bij Fields, hier vraag ik even de weg en krijg gelijk de tip om ook naar Horse Bridge te gaan.

Dat is idd iets wat we niet hadden willen missen, hier komt de rivier met enorme kracht onder de brug door, wat een spectaculair gezicht en geluid.

Vervolgens door naar Emerald Lake, een geweldig mooi en aparte kleur blauw meer waar het flink druk is met toeristen. Hier wat mooie foto's gemaakt en uiteraard wat Nederlanders tegengekomen.

Volgende stop is Moraine Lake, helaas is de weg afgesloten dus we gaan door naar Lake Louise. Hier is het echt gigantisch druk, maar met wat mazzel en fout parkeren kunnen we er toch naar toe wandelen. Hier ook weer die aparte kleur blauw en nog veel meer toeristen. Wat ons betreft echt veel te druk dus vrij snel weer terug naar Banff. Onderweg zien we nog een kleine eland, gaaf om te zien!

We besluiten om in Banff te gaan lunchen en vinden al snel weer een gezellig tentje. Het eten is ook hier prima en we kunnen buiten op het terras zitten. Daarna nog even boodschappen doen en terug naar het resort.

We besluiten de rest van de middag lekker bij het zwembad te relaxen. De zon schijnt flink dus prima vertoeven. Erg gelachen om de brutale eekhoorntjes hier, als je niet oplet, jatten ze je eten uit je handen.

Na een aantal uurtjes in de zon luieren, gaan we naar ons huisje. Vanavond maar eens op tijd erin duiken want ik zit inmiddels bijna op zombie level door het tekort aan slaap.