Dag 9 Jasper ontdekken op de rug van een paard

17 juli 2015 - Jasper Nationaal Park, Canada

De dag begint erg druilerig vandaag, het regent al een tijdje en het lijkt voorlopig niet op te knappen. Goede reden om eens een beetje rustig aan te doen en lekker in je bed te luieren.

We gaan bij de ranch kijken waar we langs zijn gereden en boeken een trip voor ons alle drie om 13:00 uur. We gaan nog even terug naar ons resort om te eten en dan hup naar de paarden.

Het zonnetje breekt door zodra we op de paarden stappen. We rijden een uur door de bergen en onze gids Daisy vertelt een hoop leuke dingen. We komen door stukken bos waar de sporen van de bosbranden nog goed zichtbaar zijn, bizar idee dat het vorige week hier gigantisch in de fik stond.

We komen langs flinke ravijnen en dan houd je toch even je adem in of je paard niet net even een misstap maakt. De uitzichten zijn spectaculair, van de meren tot aan het overzicht van geheel Jasper. Een uur rijden, vliegt dan ook voorbij. Wat een geweldige ervaring.

Hierna moet er toch ook gewassen worden, dus naar de wasserette om de was te doen en daarna nog in de droger. Ach met uitzicht op het meer is het niet erg om zo te zitten.

Vanavond teruggegaan naar het restaurant waar we gisteren ook hebben gegeten, dit was goed bevallen. Na het eten gaan de mannen de fitnessruimte in, en ik heb de hot tub en de sauna weer helemaal voor mezelf. Mooie afsluiting van deze dag.

Morgen verlaten we Jasper en gaan we 320 km rijden naar ons volgende resort in Clearwater. Zou daar ook weer een hot tub zijn?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mathilda Schluter:
    18 juli 2015
    Mooie ervaring om het land vanaf een paard te beleven!
  2. Ingrid:
    19 juli 2015
    Wat geweldig om dit zo op een paard te kunnen beleven, je zult genoten hebben.