Dag 10 Op weg naar Clearwater

18 juli 2015 - Clearwater, Canada

Vandaag een lange rit voor de boeg dus op tijd de auto in en rijden. We rijden na een uurtje Alberta uit en British Columbia in, dat betekent weer een uur achteruit. De weg gaat volledig door de bergen en er is genoeg moois te zien onderweg.

We zien ineens op een parkeerplaats een beer liggen dus ff keren en er naar toe. Dat beest blijft rustig liggen en verder eten dus we kunnen hem/haar vrij dicht naderen om foto's te maken. Kicken, zo zie ik dieren het liefst in hun eigen omgeving.

Volgens de navigatie moeten we nog 20 km rijden, maar de weg in op zijn zachtst gezegd primitief. Het gaat slingerend omhoog en de weg bestaat uit zand en steentjes. Nu ben je blij dat je met een AWD rijdt, want af en toe is het glijden met de auto. Halverwege de berg zijn we alle bereik op de telefoons ook kwijt.

Uit het niets duikt het resort op, echt waanzinnig mooi aan een meer. Je kunt hier gebruik maken van kano’s en boten. Ons huis is een enorme luxe blokhut, van alle gemakken voorzien. Gelukkig ook airco want het is inmiddels zo’n 29 graden geworden.

We dineren op het resort en kunnen heerlijk buiten zitten en over het meer uitkijken. De serveerster geeft ons een tip waar we goed boodschappen kunnen doen morgen dus dat is prettig. Na het eten nog even in de hot tub zitten, want ook die is weer aanwezig.

Helaas kan ik mijn blog niet bijwerken en foto’s uploaden lukte in Jasper ook al niet dus ik maak het in Word zodat ik wel bij blijf, er is zoveel wat we zien en meemaken.

Heerlijk loom en nog nagenietend duiken we ons bed in.