Dag 16 Met de ferry naar Nanaimo

24 juli 2015 - Nanaimo, Canada

Vanmorgen op tijd opgestaan en even op de kamer ontbeten. We moeten vandaag weer 3.5 uur rijden naar Nanaimo. Spullen inpakken en gaan. Aan het begin van de trip nog even tanken want je weet nooit wanneer je weer een benzinepomp tegen komt.

Het weer is op zijn zachts gezegd kloten, flinke regen en wind. Gelukkig rijden we nu alleen maar over de snelweg. Na een uur rijden, gingen we de ferry op. Best apart om vanuit de bergen ineens bij de zee te komen. Het eerste wat ik zag en hoorde waren meeuwen, die mis ik nou net niet!!

De tocht met de ferry duurde 1 uur en 40 minuten, dat is even een ander tochtje dan naar Texel, helaas nog steeds regen dus niet veel te zien. Vanaf de ferry waren we binnen 10 minuten bij ons hotel.

Weer een prima kamer, deze keer 6 hoog met uitzicht over de zee. Je hoort de wind flink gieren en ruikt de zeelucht, voelt een beetje als thuis. Na de lunch langs de haven en de pier gelopen. Nog even bij de watervliegtuigen staan kijken en voor Mike was er ook nog een flinke speeltuin dus heerlijk uitrazen. Aan het eind nog even op de kanonnen gezeten, deze worden iedere dag om 11:45 afgeschoten dus dat maken wij niet mee.

Ik voel me vandaag flink beroerd dus de heren gaan samen fish and chips eten in de haven.

Onze buren in het hotel blijken een beroemde Canadese rockband te zijn, namelijk Platinum Blonde, het zegt mij echt helemaal niets. Zij treden buiten op, vlak naast ons hotel. We kunnen dus meegenieten tot een uur of 22:30.  Morgen weer op tijd verder want we slapen hier maar 1 nacht.

1. Mathilda Schluter:
    25 juli 2015
    Ik vind het altijd heerlijk als ik op vakantie ben en ik na een tijdje weer een zee zie en ruik...Scheveningse in hart en nieren natuurlijk ;)
    Verveld dat je je beroerd voelt. Hopelijk is dat na een goede nacht slapen weer over.
    Ik heb het bandje even opgezocht: met name in de jaren 80 waren ze erg populair. In 2010 zijn ze weer bij elkaar gekomen. Mocht je meer willen weten: https://en.wikipedia.org/wiki/Platinum_Blonde_(band)
    Of voor een videootje:

haha....typische jaren 80 kleding en haarstyle. Het is wel duidelijk waar de naam "Platinum Blonde" vandaan komt ;)
  2. Natascha:
    25 juli 2015
    Die nacht slaap zat er niet echt in, het concert duurde tot middernacht en daarna gingen ze verder op hun hotelkamer haha. Vandaag vertrekken we naar een resort op een rustige plek dus dan komt het slapen wel goed, anders neem ik een paar drankjes erbij :)